Четвер, 25.04.2024, 12:32
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Новини [1076]
Учнівський колектив [7]
Матеріальна база [11]
Методична робота [2]
Олімпіади [1]
МАН [1]
Конкурси [0]
Надбання учителів [61]
Структура навчального року [5]
Навчальні плани [4]
ДПА [14]
Правовиховна робота [4]
Калейдоскоп виховних заходів [11]
Просвітницька робота соціального педагога [7]
Методичні матеріали [3]
Учням [3]
Батькам [10]
Вчителям [12]
Батькам [15]
Учням [166]
Учителям [8]
Основна сесія [23]
Результати ЗНО [5]
Переможці олімпіад [6]
Переможці МАН [7]
Переможці конкурсів [6]
Спортивні досягнення [5]
Досягнення вчителів [11]
Медалісти [16]
Відмінники навчання [8]
Вітаємо [42]
Національно-патріотичне виховання [3]
Інформаційна відкритість [10]
Протидія булінгу [6]
Інклюзивна освіта [2]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Учителям

Роль учителя у профілактиці шкільного булінгу
10.09.2018, 17:48

09 вересня 2018 року на методичному об’єднанні класних керівників Піщанської гімназії практичний психолог Людмила Миколаївна Чикун виступила з темою “ Булінг в шкільному середовищі. Роль учителя у профілактиці шкільного булінгу”.

У шкільному середовищі є діти, які почувають себе в небезпеці, дискомфортно, переживають приниження своєї гідності. Небезпека полягає у тому, що різні прояви насильства і жорстокого поводження стають причиною глибоких психологічних травм, які іноді закінчуються трагічно.
Практичний психолог розширила інформацію про причини, прояви та наслідки шкільного булінгу.
Жертви булінґу переживають важкі емоції – почуття приниження і сором, страх, розпач і злість. Булінґ вкрай негативно впливає на соціалізацію жертви, спричиняючи:
 неадекватне сприймання себе – занижену самооцінку, комплекс неповноцінності, беззахисність;
 негативне сприймання однолітків – відсторонення від спілкування, самотність, часті прогули у школі;
 неадекватне сприймання реальності – підвищену тривожність, різноманітні фобії, неврози;
 девіантну поведінку – схильність до правопорушень, суїцидальні наміри, формування алкогольної, тютюнової чи наркотичної залежності.
В більш широкому масштабі ці наслідки є однією із передумов руйнування правових, моральних і духовних засад суспільства.
Основними результатами проведення профілактичної роботи з попередження насилля у гімназії є формування безпечного середовища, тобто таких умов, за яких максимально знижено вплив факторів, які провокують насилля, та до мінімуму
зведена потреба прояву агресії.
Педагогічні заходи, які ефективно зарекомендували себе у подоланні проявів насилля у навчальному закладі:
- створення умов, коли учні самостійно розробляють власні ритуали по подоланню та обмеженню агресії;
- бесіди, корекційна робота з агресивними дітьми та підлітками , з можливістю інтеграції у шкільне життя.
- складання плану (програми) роботи змін дитини через опис взаємодії з нею.
- робота шкільної служби порозуміння (медіація ровесників).
У процесі обговорення класні керівники визначали спільну стратегію реагування на ситуацію булінгу та шляхи профілактичної роботи у класних колективах.

Людмила Миколаївна ознайомила з корисними матеріалами, які можуть бути використані в роботі вчителів гімназії: програма ”Повага дією. Не смійся з мене ” (посібник для вчителя ); комплект освітніх програм «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації» /В.Л. Андрєєнкова, К.Б. Левченко, Н.В. Лунченко, М.М. Матвійчук. (Громадська організація «Ла Страда-Україна»); онлайн курс з методики розвитку соціальних навичок у дітей і підлітків «Вчимося жити разом»; буклет Міністерства Юстиції “Зупинимо булінг разом”; буклети: “Як допомогти дитині, яка стала жертвою булінгу”, “ Що робити, якщо дитина стала агресором в ситуації
булінгу” .

Разом ми зможемо подолати проблему цькування дітей, якщо будемо більш справедливими та уважними до почуттів нашого оточення.

Категорія: Учителям | Додав: shasholko
Переглядів: 457 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Погода
Відвідування сайту
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024