Неділя, 22.12.2024, 21:00
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

Організація профільного навчання у Піщанській гімназії

Профільне навчання – це вид диференційованого навчання, що передбачає врахування освітніх потреб, нахилів та здібностей учнів та створення умов для навчання учнів відповідно до професійного самовизначення, що забезпечується шляхом змін у меті, змісті та структурі організації навчання.

Профільне навчання вже стало необхідною умовою реформування освітньої галузі. Не виняток і створення освітніх округів.

Мета Програми – забезпечення можливостей для рівного доступу учнівської молоді до здобуття загальноосвітньої профільної  та початкової допрофесійної підготовки, безперервної освіти впродовж усього життя, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах реформування сучасного суспільства, достатній рівень підготовки учнів для проходження зовнішнього незалежного оцінювання з профільних предметів і готовності подальшого навчання у ВНЗ.

Створення умов для диференціації та індивідуалізації навчання, врахування та забезпечення подальшого розвитку інтересів, нахилів та здібностей учнів у тій сфері діяльності, з якою в них пов’язаний вибір майбутньої професії, є головною метою профільного навчання і цьому має сприяти Програма впровадження профільного навчання в гімназії.

З метою забезпечення поетапного переходу старшої школи на профільне навчання здійснюється реалізація допрофільної освіти в школі І-ІІ ступенів шляхом залучення учнів до роботи в різноманітних гуртках (вокальний, хореографічний, «Дебати», «Що? Де? Коли?», театральний, журналістики, спортивні секції) охоплення їх заняттями спецкурсів, факультативів із різних профілів, участі школярів в предметних конкурсах, олімпіадах, турнірах, індивідуальній дослідницькій діяльності.

Відповідно до Концепції профільного навчання у старшій школі (наказ МОН України № 854 від 11.09.2009) важливу роль в організації допрофільного та профільного навчання відіграє психологічний супровід цього процесу. У Концепції введено новий термін –  "профільна орієнтація", що трактується як надання психолого-педагогічної допомоги учням у прийнятті рішення щодо вибору профілю навчання та створення умов для готовності підлітків до соціального, професійного і культурного самовизначення в цілому.

З метою дотримання наступності між початковою, середньою та старшою школою, допрофільна підготовка починається ще в початковій школі Початкова школа це початковий етап профільної орієнтації, під час якої діти виявляють свої нахили, здібності, беручи участь у конкурсах ( конкурс «Відгук на сучасну дитячу прозу»,  Міжнародних інтерактивних конкурсах «Колосок», «Смішний колосок» та «Кенгуру», ім..Яцика, в олімпіадах з математики та укр.. мови., змаганнях, навчаються в різноманітних гуртках. Учні вже з початкової школи вивчають економіку.

      Пізнавально-пошуковий  етап (5-7-мі класи). З 5-го класу починається більш серйозна кропітка робота по допрофільній підготовці – виявлення нахилів, здібностей на основі участі учнів в предметних конкурсах, проектах . Це конкурси “Левеня” «Колосок»,  «Кенгуру», «Геліантус», «Соняшник», Яцика, Шевченка. Учні вже а в 5-му,6-му, 7-му класах  продовжують вивчати економіку, інформатику. З 6-го класу – олімпіада з математики, із 7-го – хімія, фізика. Психологічна служба вцей період вивчає здібності та нахили дітей та вносить пропозиції до поглибленого вивчення предметів.

      Допрофільний (8-9 ті класи). Починаючи з 8-го класу учні вже беруть участь і в обласних олімпіадах, залучаються до роботи у гімназійному науковому товаристві «Інтелектуал», а з 9-го класу  - до участі в конкурсі-захисті наукових робіт учнів-членів МАН. Вводиться поглиблене вивчення предметів. За результатами психологічної діагностики  діти поглиблено вивчають українську мову у 8-му та 9-му класах.

Це зроблено для того, щоб дитина могла випробувати себе в поглибленому навчанні з різних циклів і була готовою до свідомого обрання майбутньої спеціалізації.

 Для організації профільного навчання здійснюється велика підготовча робота з батьками, вчителями, учнями. Напрям профілю обирають в гімназії за побажанням батьків і дітей. Якщо учень (учениця) бажають перейти до паралельного 8-го чи 9-го класу з поглибленим вивченням української мови, вони можуть це зробити.

     Базовий (10-11-ті класи).

На всіх етапах профільної орієнтації педагогічний та батьківський колектив гімназії тісно співпрацює з психологічною службою. Це психологічна діагностика нахилів, здібностей, розумового розвитку, особистісних якостей, що дає змогу краще зрозуміти кожну дитину, знайти до неї підхід, допомогти розвинути здібності. З учнями гімназії проводяться корекційно-розвивальні заняття з метою особистісного росту дитини, пізнання себе та інших, підготовки до майбутньої професії, розвитку пізнавальних здібностей. Проводять психологічні консультації з дітьми,батьками, вчителями.

Система роботи колективу Піщанської гімназії спрямована на поглиблення знань педагогічної компетентності. Так,  вчителі пройшли навчання “Інтел”, створили навчальні сайти, блоги, працюють у віртуальному щоденнику.

Піщанська гімназія співпрацює з Кременчуцьким національним університетом імені Михайла  Остроградського. На основі Договору про спільну діяльність у галузі освіти гімназія є учбово-консультаційним пунктом, де проводяться підготовчі курси для підготовки до ЗНО. Ці курси відвідують учні 11 класів.

Далі починається профільне навчання в 10 – 11 класах, яке за вибором учнів здійснюється за двома напрямами: природничо-математичним,  де додано години на вивчення математики, інформатики та екології, та суспільно-гуманітарним – вивчається правознавство, економіка, англійська та українська мови.

У зв'язку з тим, що випускники закладів освіти складають державну підсумкову атестацію у вигляді зовнішнього незалежного оцінювання і ЗНО з української мови та літератури є обов'язковим для вступу у всі заклади освіти І-IV рівнів акредитації, починаючи з 2016-2017 навчального року, учні старшої школи Піщанської гімназії навчаються за профілем української філології.

За роки існування гімназії в старшій школі були запроваджені такі профілі навчання:

Навчальний рік

Класи

Профілі навчання

Профіль української філології

Математичний профіль

Економічний профіль

Історичний профіль

2003/2004

10

   
 

11

   

2004/2005

10

   
 

11

   

2005/2006

11

   

2006/2007

10

   

2007/2008

10

 

   
 

11

   

2008/2009

10

     
 

11

 

   

2009/2010

10

   
 

11

     

2010/2011

10

 

 
 

11

   

2011/2012

10

   
 

11

 

 

2012/2013

10

     
 

11

   

2013/2014

10

     

 

11

     

2014/2015

10

 

   
 

11

     

2015/2016

10

     
 

11

 

   

2016/2017

10

     
 

11

     

2017/2018

10

 

 

 

 

11

 

 

 

2018/2019

10

 

 

 

 

11

 

 

 

2019/2020

10

 

 

 

 

11

 

 

 

 

2020/2021               10                                

                                 11                                √

2021/2022                   10                                    

                                 11                                √

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Погода
Відвідування сайту
Пошук
Календар
«  Грудень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024