Основні напрямки методичної роботи
Постійно підвищуючи свій професійний рівень, вчителі закладу загальної середньої освіти працюють над удосконаленням методики викладання предметів, підвищенням якості навчально-виховного процесу. Методичне навчання і самоосвітня діяльність вчителів є однією із проблем, над вирішенням якої працює педагогічний колектив школи. Та це й не дивно, адже великий педагог, наш земляк В.О.Сухомлинський говорив: «Удосконалення методичної майстерності - це, передусім, самоосвіта, особисті ваші зусилля, спрямовані на підвищення власної культури праці і, в першу чергу, культури мислення».
За сучасних умов розвитку освіти в Україні виняткового значення набуває система методичної роботи, головною метою якої є не лише надання реальної, дієвої допомоги педагогічним кадрам у розвитку їх професійної майстерності, але й активізація творчого потенціалу кожного вчителя. То що ж таке методична робота?
Методична робота є важливою складовою навчально-виховного процесу й спрямована на вирішення завдань з підвищення якості підготовки фахівців на основі комплексного підходу до вдосконалення змісту, організації й методів навчання.
Основними напрямками методичної роботи є:
- перспективне та поточне планування навчально-методичної роботи;
- створення навчально-методичних комплексів з дисциплін і спеціальностей у відповідності із сучасними вимогами до рівня підготовки фахівців;
- організація системи підвищення педагогічної майстерності;
- аналіз забезпеченості навчального процесу навчально-методичною літературою, формування поточних планів видання підручників, навчальних і методичних посібників і вказівок;
- вивчення, узагальнення й поширення перспективного педагогічного досвіду, формування нового педагогічного мислення, прагнення до постійного оновлення знань і творчого пошуку, зорієнтованого на особистість здобувача освіти;
- організація виставок педагогічних досягнень вчителів, новинок психолого-педагогічної та методичної літератури;
- сприяння у розширенні сфер застосування інформаційно-комунікаційних технологій шляхом створення власних електронних підручників, посібників, електронних портфоліо, презентацій, тестів та програмного забезпечення навчально-виховного процесу;
- допомога у підготовці вчителів до атестації.
Центрами навчально-методичної роботи у гімназії є:
- педагогічна рада;
- методичні об’єднання;
- кафедри, циклові комісії.
З метою підвищення професійної майстерності вчителів використовуються різноманітні форми методичної роботи:
- навчально-методичні конференції, збори, засідання кафедр та циклових комісій з навчально-методичних питань;
- семінари, конференції, педагогічні читання з актуальних питань виховання і навчання, конкурси професійної майстерності;
- тижні (декади) циклових комісій та кафедр;
- відкриті та інструктивно-методичні заняття; майстер-класи;
- контрольні та взаємні відвідування занять;
- виставки педагогічних досягнень вчителів;
- методичні консультації;
- індивідуальна самоосвітня робота вчителів кафедр та циклових комісій;
- індивідуальні та групові консультації із завідувачами кафедрами, головами циклових комісій та вчителями з реалізації управлінських функцій або для надання конкретної методичної допомоги з питань планування роботи, визначення змісту, форм наукової, організаційно-методичної роботи.
|